مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۱۳ هزار و ۷۵۲ بیمار خاص و صعب العلاج در استان نشان دار شده و هزینه‌های افراد بر اساس تعهدات و پایین‌تر است.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس بیمه سلامت گفت: در استان ۴۸۲ هزار و ۴۳۸ نفر بیمه شده سلامت داریم که ۶۳ درصد جمعیت بیمه شدگان استان را به خود اختصاص می‌دهند، از این تعداد ۳۸۲ هزار و ۵۰۷ نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند.

او افزود: حق بیمه برای یک سال هر فرد یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است که در دهک یک تا ۵ حق بیمه به صورت رایگان است و در دهک‌های ۶ تا ۹ حق بیمه فرد شامل ۵۰ تا ۸۰ درصد تخفیف می‌شود و تنها دهک ۱۰ حق بیمه را به طور کامل پرداخت می‌کند.

اربابی بیان کرد: در استان با ۷۰۳ مرکز درمانی قرارداد داریم و درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی به استثناء دارو، رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد بحث ناباروری نیز هم‌اکنون هزار و ۵۰۷ نفر تحت عنوان زوج نابارور در سامانه نشان دار شده و از خدمات درمانی در مرکز تحت قرارداد براساس پرداختی‌های پایین تا سقف ۵۰ میلیون و دریافت سه بار بسته درمانی در سال بهره مند می‌شوند که ۷ هزار و ۲۵۳ سند برای این افراد در مدل‌های مختلف به عنوان خدمات ناباروری در سامانه با پرداخت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ثبت شده است که دریافت این خدمات برای افراد نشان دار با پرداخت تنها ۱۰ درصد از هزینه خدمات است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در مورد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز ۱۰۷ بیماری تعریف شده است که برای ۵۱ مورد آن دستور العمل کامل ابلاغ شده و در زمان دریافت خدمات هزینه برایشان کم‌ می شود و در مورد ۵۶ بیماری دیگر بیمار هزینه را پرداخت کرده و فاکتور آن را به اداره تحویل می‌دهد تا برایش واریز کنیم؛ آمار کل بیماران صعب العلاج نشان دار شده در استان ۱۳ هزار و ۷۵۲ نفر است که بیماری‌هایی که در استان شناسایی شده ۵۸تا است و طبق آمار، بیماران پرفشار خون با تعداد ۴ هزار و ۳۲ نفر در رتبه اول، بیماران دیابت نوع دو با ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در رتبه دوم و بیماران سرطانی با آمار دو هزار و ۳۷۳ نفر در رتبه سوم هستند.

اربابی تصریح کرد: در استان ۱۱ هزار و ۹۱۵ مددجوی بهزیستی در سامانه بیمه سلامت نشان دارند و در ۶ مدل بیماری هستند و برای آنها ۱۴ هزار و ۸۹۶ نشان انجام شده و ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی را پرداخت می‌کنیم که از ابتدای سال ۵۵۷ نفر از این افراد خدمت درمانی گرفته اند و ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای این خدمات پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در پایان اظهار کرد: به طور کلی از ابتدای سال تاکنون ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به موسسات درمانی و پزشکان تحت قرارداد پرداخت کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.